tisdag 19 maj 2009

1 vecka till Eva-premiär!

Ja, idag är det tisdag och det betyder såklart att om en vecka är det tisdag igen och således premiär. Och nu kan jag erkänna att det är angst och tvivel och vånda på menyn så gott som varje dag fram till dess. Ljud-grejset har jag förenklat och skippat lite idéer och killat lite darlings, vilket kändes helt rätt faktiskt. Imorgon bär det av till Helsingfors (osexig stad just nu när jag trivs så väldigt bra på landet nu som fotbolls-moster och ölförsäljare) klockan sex på morgon och ska träffa handledare Johanna, tekniksnubben Oskar och Veranda-värden Sebbe. Imorgon gäller det att hålla tidtabellerna så att allting blir gjort innan kvällen!

Ångestmomenten är flera.
Här kan jag räkna upp några stycken för att förgylla nåns vardag:

1. Blir det en helhet? Kommer nån att förstå?
2. Är jag tråkig då jag int hjular eller står på händerna och är lika snygg som Elmer och Lidia?
3. Kommer det publik?
4. Funkar tekniken?
5. Kommer jag att klara av det här?

Och jag lovar nu att jag åtminstone inte på ett tag ska jobba ensam mer.
Det är nåt oerhört trögt att repa ensam en vårdag i maj med 24 grader i trädgården och kall lonk i kylen. Det är fråga om oerhörd självdisciplin alltså. Aldrig mer! :)


Men i grunden tror jag på idén.
Det gäller bara att förverkliga den nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar